Strefa Klienta
Uzy­skaj dostęp do swo­ich polis, infor­ma­cji o ter­mi­nach płat­no­ści skła­dek oraz o sta­tu­sie likwi­da­cji swo­ich szkód.

ZALOGUJ SIĘ DO STREFY KLIENTA

Nasze porady

Metoda 1


1. Przygotuj się na najgorsze i porzuć wszelką nadzieję ;-)

Unikniesz rozczarowania, gdy spotka Cię porażka. Gdy Ci się uda, będziesz pozytywnie zaskoczony.


2. Zbierz dokumenty. Będą Ci potrzebne:

- dane finansowe z ostatnich 3 lat (pełne sprawozdania finansowe)

- dane finansowe za ostatni kwartał

- wypis z KRS

- zaświadczenia o niezaleganiu w ZUS i US (nie starsze niż 3 miesiące)

- opinie bankowe (nie starsze niż 3 miesiące)

- zaświadczenia o numerze NIP i Regon

- referencje

- zestawienie realizowanych kontraktów

- zestawienie zrealizowanych kontraktów (z ostatnich 3 lat)

- dokumenty związane z zabezpieczoną umową (np. SIWZ - dla gwarancji wadialnych, umowa/kontrakt - dla gwarancji należytego wykonania umowy / gwarancji usunięcia wad i usterek).

 

3. Wypełnij wniosek o gwarancję ubezpieczeniową

Ubezpieczyciele bywają bardziej wnikliwi niż najbardziej znienawidzony spowiednik. Takie jest ich prawo, bo wystawiając gwarancję ponoszą ryzyko Twojej niewypłacalności. Pamiętaj, że dane we wniosku nie mogą mijać się z prawdą - oszustwo łatwo wykryć, a do tego dochodzi jeszcze odpowiedzialność karna osoby podpisującej wniosek.

 

4. Złóż dokumenty i czekaj na decyzję

Oddziały ubezpieczycieli mają różne kompetencje do podejmowania samodzielnych decyzji. Jeżeli kwota Twojej gwarancji przekracza taki limit, będziesz musiał poczekać na decyzję centrali ubezpieczyciela. Bardzo często na tym etapie padają dodatkowe pytania.

 

5. Uzyskaj draft gwarancji i ustal treść z Beneficjentem gwarancji

Zwykle w umowach, dla których wymagane są gwarancje należytego wykonania umowy lub usunięcia wad i usterek, są zapisy rezerwujące Beneficjentowi prawo do akceptacji treści gwarancji. Nie zapomnij o tym etapie, żebyś nie został w ręku z bezwartościowym papierkiem, którego nikt nie chce zaakceptować, a za który już zapłaciłeś. Prościej jest w przypadku gwarancji wadialnych - na rynku funkcjonują już ogólnie przyjęte wzory.

 

Metoda 2


1. Znajdź doświadczonego brokera i zdaj się na jego wiedzę - dobry broker, specjalizujący się w gwarancjach ubezpieczeniowych, pomoże Ci skompletować dokumenty i wypełni wnioski za Ciebie. Poza tym korzystając z usług brokera masz większą szansę na otrzymanie korzystnych warunków cenowych.

 

2. Porównaj zebrane przez brokera oferty i przyjmij te najlepszą.


3. Zleć wystawienie gwarancji

 

Rada praktyka: jeżeli nie chcesz przechodzić drogi opisanej powyżej przy wystawianiu kolejnych gwarancji zamiast wniosku o gwarancję wypełnij wniosek o limit gwarancyjny. Procedura wygląda tak samo, z tą różnicą, że przechodzi się ją tylko raz na rok. Wystawianie gwarancji w ramach limitu jest prostsze (mniej papirologii) i szybsze, a warunki znane są z góry.

 

Zapraszamy do kontaktu:

tel. 887 770 889

e-mail: gwarancje@profika-broker.pl